Deelauto in Den Haag.

Het Bewonersplatform Deelvervoer, ontstaan uit het Haags Klimaatakkoord, stimuleert duurzaam vervoer om de leefbaarheid van de stad te verbeteren. Namens Duurzaam Den Haag – een van de partners – verzorg ik de marcom.
Autodelen Gemeente Den Haag

Deelauto in Den Haag.

Het Bewonersplatform Deelvervoer, ontstaan uit het Haags Klimaatakkoord, stimuleert duurzaam vervoer om de leefbaarheid van de stad te verbeteren. Namens Duurzaam Den Haag – een van de partners – verzorg ik de marcom.

Doel.

Het doel is om bewoners te informeren, inspireren en activeren om (vaker) gebruik te maken van deelauto’s. Daarnaast wordt de nieuwe subsidie gestimuleerd. Dit draagt bij aan het grotere doel: ruimte creëren in de stad voor meer groen en een betere leefbaarheid.

Strategie

De nieuwe website www.deelautodenhaag.nl helpt bewoners kiezen: eigen auto of toch een deelauto? Hier vinden ze alle aanbieders, inzicht in kosten, feiten en fabels, verhalen van Hagenaars. Daarnaast is er ook marcom hulp bij de uitbreiding van (nieuwe) autodeelgroepen.

Uitvoering.

In één adem: idee & creative director animatiefilm ‘Hoe wil jij je stad zien?’, strategie, projectmanagement en uitvoering website en online content, campagnes, offline content, aanspreekpunt buurtambassadeurs en begeleiding marcom autodeelgroepen.

Resultaat

Sinds september 2024 zijn er 6 autodeelgroepen extra bij Bewonersplatform Deelvervoer aangehaakt. Eind Q1 2025 is de website www.deelautodenhaag.nl opgeleverd. Begin april 2025 is de campgane ‘Hoe wil jij je stad zien? gestart.

Doel.

Het doel is om bewoners te informeren, inspireren en activeren om (vaker) gebruik te maken van deelauto’s. Daarnaast wordt de nieuwe subsidie gestimuleerd. Dit draagt bij aan het grotere doel: ruimte creëren in de stad voor meer groen en een betere leefbaarheid.

Strategie

De nieuwe website www.deelautodenhaag.nl helpt bewoners kiezen: eigen auto of toch een deelauto? Hier vinden ze alle aanbieders, inzicht in kosten, feiten en fabels, verhalen van Hagenaars. Daarnaast is er ook marcom hulp bij de uitbreiding van (nieuwe) autodeelgroepen.

Uitvoering.

In één adem: idee & creative director animatiefilm ‘Hoe wil jij je stad zien?’, strategie, projectmanagement en uitvoering website en online content, campagnes, offline content, aanspreekpunt buurtambassadeurs en begeleiding marcom autodeelgroepen.

Resultaat

Sinds september 2024 zijn er 6 autodeelgroepen extra bij Bewonersplatform Deelvervoer aangehaakt. Eind Q1 2025 is de website www.deelautodenhaag.nl opgeleverd. Begin april 2025 is de campgane ‘Hoe wil jij je stad zien? gestart.

Een kijkje.

Deze korte animatiefilm is het startpunt van de campagne ‘Hoe wil jij je stad zien?’. De film nodigt bewoners uit om op een andere manier naar hun omgeving te kijken en stimuleert hen om na te denken – en te dromen – over hoe zij hun straat het liefst zouden zien.