Autodelen in Den Haag.

Autodelen in Den Haag.
Doel.
Het doel is om coöperatief autodelen onder de aandacht te brengen en te promoten in Den Haag. Daarnaast is het doel om bewoners te stimuleren om de subsidie voor coöperatief autodelen aan te vragen. Dit project van de gemeente Den Haag loop tot en met 2023.
Strategie.
Via een maandelijkse autodeel online info avond (mét wethouder van Mobiliteit Robert van Asten, DEEL, lokale buurtambassadeurs en ervaringsdeskundigen) worden bewoners geënthousiasmeerd om coöperatief autodelen uit te proberen met de subsidie. Ook is er een wervingstraject.
Uitvoering.
In één adem: van het plan schrijven tot buurtambassadeurs vinden en begeleiden tot online en offline content bouwen tot realisatie websitepagina tot het ontwikkelen, promoten en hosten van maandelijkse online info avonden tot administratie en opvolging aanmelders tot projectmanagement.
Resultaat.
Voor de eerste online info avond (september ’21) kwamen 100+ aanmeldingen binnen. Acht maanden later zijn we 900+ aanmeldingen, 18 buurtambassadeurs met wervingstraject en 20 wijken verder, en zijn de eerste subsdieaanvragen gedaan. En doordat ik veel relevante data verzamel, kan ik interessante inzichten geven.
Doel.
Het doel is om coöperatief autodelen onder de aandacht te brengen en te promoten in Den Haag. Daarnaast is het doel om bewoners te stimuleren om de subsidie voor coöperatief autodelen aan te vragen. Dit project van de gemeente Den Haag loop tot en met 2023.
Strategie.
Via een maandelijkse autodeel online info avond (mét wethouder van Mobiliteit Robert van Asten, DEEL, lokale buurtambassadeurs en ervaringsdeskundigen) worden bewoners geënthousiasmeerd om coöperatief autodelen uit te proberen met de subsidie. Ook is er een wervingstraject.
Uitvoering.
In één adem: van het plan schrijven tot buurtambassadeurs vinden en begeleiden tot online en offline content bouwen tot realisatie websitepagina tot het ontwikkelen, promoten en hosten van maandelijkse online info avonden tot administratie en opvolging aanmelders tot projectmanagement.
Resultaat.
Voor de eerste online info avond (september ’21) kwamen 100+ aanmeldingen binnen. Acht maanden later zijn we 900+ aanmeldingen, 18 buurtambassadeurs met wervingstraject en 20 wijken verder, en zijn de eerste subsdieaanvragen gedaan. En doordat ik veel relevante data verzamel, kan ik interessante inzichten geven.
Een kijkje.
Op de maandelijkse autodeel online info avond heeft wethouder van Mobiliteit Robert van Asten een mooie videoboodschap.