Coöperatief autodelen.

Autodelen is niet hetzelfde als huren. Delen kan namelijk alleen als je samen eigenaar bent – en het is niet commercieel. Non-profitorganisatie DEEL helpt bewoners hiermee, en ik hielp deze startup met het worden van een merk, de marketing & communicatie en procesoptimalisatie.   
Autodelen Gemeente Den Haag

Coöperatief autodelen.

Autodelen is niet hetzelfde als huren. Delen kan namelijk alleen als je gezamenlijk eigenaar bent – en het is niet commercieel. Non-profitorganisatie DEEL helpt bewoners hiermee, en ik hielp deze startup met het worden van een merk, de marketing & communicatie en procesoptimalisatie.   

Doel.

Het doel was om voor 2021 te werven voor 2 buurtcoöperaties, om DEEL en coöperatief autodelen exposure te geven, om het concept schaalbaar te maken en om een net zo goed alternatief voor de toenmalige gezellige info avond in de kroeg te realiseren. Daar waren 8 maanden voor, toen de 1e corona lockdown nét startte.

Strategie

Het plan van aanpak was om direct een merk neer te zetten dat vertrouwen en professionaliteit uitstraalde, door een helder verhaal en slimme operationele processen. De gezellige info avond kreeg een nieuw jasje en verhuisde van de kroeg naar online: dat was niet alleen noodzakelijk door corona, maar ook om te kunnen opschalen.

Uitvoering.

Deze start-up had hierdoor hulp nodig bij het worden van een merk, een go to market strategy, een nieuwe website, de huisstijl, kwalitatieve content (online, folders, handleidingen, draaiboeken) het opzetten van de marketing (automation), inrichting van een CRM en realisatie operationele processen. 

Resultaat

Het werden geen 2 maar 3 buurtcoöperaties die werden opgezet met behulp van DEEL. De online info avonden waren een groot succes – en worden nog steeds ingezet. En DEEL? DEEL is een merk geworden.  

Doel.

Het doel was om voor 2021 te werven voor 2 buurtcoöperaties, om DEEL en coöperatief autodelen exposure te geven, om het schaalbaar te maken en om een net zo goed alternatief voor de toenmalige gezellige info avond in de kroeg te realiseren. Daar waren 8 maanden voor, toen de 1e corona lockdown nét startte.

Strategie

Het plan van aanpak was om direct een merk neer te zetten dat vertrouwen en professionaliteit uitstraalde, door een helder verhaal en slimme operationele processen. De gezellige info avond kreeg een nieuw jasje en verhuisde van de kroeg naar online: dat was niet alleen noodzakelijk door corona, maar ook om te kunnen opschalen.

Uitvoering.

Deze start-up had hierdoor hulp nodig bij het worden van een merk, een go to market strategy, een nieuwe website, de huisstijl, kwalitatieve content (online, folders, handleidingen, draaiboeken) het opzetten van de marketing (automation), inrichting van een CRM en realisatie operationele processen. 

Resultaat

Het werden geen 2 maar 3 buurtcoöperaties die werden opgezet met behulp van DEEL. De online info avonden waren een groot succes – en worden nog steeds ingezet. En DEEL? DEEL is een merk geworden. 

Iris heeft ervoor gezorgd dat DEEL een smoel kreeg, een mooie website, de marketing werd opgetuigd, het wervingsproces geoptimaliseerd en dat we de vraag naar het opschalen konden bijhouden. Samen met haar is DEEL echt een feestje!

Walter Dresscher

Founder, DEEL

Een kijkje.