Energie deel je in de Vruchtenbuurt.

Groene energie opwekken, lokaal opslaan en verkopen voor een eerlijke prijs. In de Haagse Vruchtenbuurt zijn ze hard bezig om dit mogelijk te maken voor de hele wijk. Daarom heeft energiecoöperatie Sterk op Stroom voor een pilot een aansprekend verhaal, marcom plan en website nodig. Dat heb ik voor hen gerealiseerd.
website Sterk op Stroom
website Sterk op Stroom

Energie deel je in de Vruchtenbuurt.

Groene energie opwekken, lokaal opslaan en verkopen voor een eerlijke prijs. In de Haagse Vruchtenbuurt zijn ze hard bezig om dit mogelijk te maken voor de hele wijk. Daarom heeft energiecoöperatie Sterk op Stroom voor een pilot een aansprekend verhaal, marcom plan en website nodig. Dat heb ik voor hen gerealiseerd.

Doel.

Sterk op Stroom heeft in 2021 100 bewoners nodig uit de Vruchtenbuurt die mee willen doen met een energieproject. Om dat te realiseren hebben ze – naast een goed verhaal – een aansprekende website en marcomplan nodig, die ze makkelijk zelf kunnen bijhouden en uitvoeren. 

Strategie

Er is een praktisch marcom plan opgesteld met o.a. het volgende advies: om geïnteresseerden via diverse kanalen en middelen naar de website te leiden voor 2 dingen. Eén: voor ’t ontdekken van het verhaal en de verdieping. Twee – en aansluitend: om zich vervolgens aan te melden voor de pilot. 

Uitvoering.

Na de doelgroep, doelen en informatie in kaart te hebben gebracht, is eerst – voor hun informatieavond – de story to tell en een website light (techniek en content) opgeleverd. Daarna zijn de verdieping van de website en het marcom plan gerealiseerd.

Resultaat

Op het moment van schijven, september 2021, heeft Sterk op Stroom flink wat aanmeldingen binnengekregen voor de pilot (zie afbeelding hieronder). Die hebben zich via de website – die Sterk op Stroom overigens goed zelf bijhoudt – aangemeld.

Doel.

Sterk op Stroom heeft in 2021 100 bewoners nodig uit de Vruchtenbuurt die mee willen doen met een energieproject. Om dat te realiseren hebben ze – naast een goed verhaal – een aansprekende website en marcomplan nodig, die ze makkelijk zelf kunnen bijhouden en uitvoeren. 

Strategie

Er is een praktisch marcom plan opgesteld met o.a. het volgende advies: om geïnteresseerden via diverse kanalen en middelen naar de website te leiden voor 2 dingen. Eén: voor ’t ontdekken van het verhaal en de verdieping. Twee – en aansluitend: om zich vervolgens aan te melden voor de pilot. 

Uitvoering.

Na de doelgroep, doelen en informatie in kaart te hebben gebracht, is eerst – voor hun informatieavond – de story to tell en een website light (techniek en content) opgeleverd. Daarna zijn de verdieping van de website en het marcom plan gerealiseerd.

Resultaat

Op het moment van schijven, september 2021, heeft Sterk op Stroom flink wat aanmeldingen binnengekregen voor de pilot (zie afbeelding hieronder). Die hebben zich via de website – die Sterk op Stroom overigens goed zelf bijhoudt – aangemeld.

Ingewikkelde materie simpel en overzichtelijk presenteren. Met oog voor de eigenheid van ons als organisatie, onze doelgroepen de context. Dat is wat Iris voor ons deed. Fijn samengewerkt!

Peter Vos

Bestuurder, Sterk op Stroom

Een kijkje.