Operatie Bomenbuurt in Den Haag.

Iedereen heeft te weinig ruimte in de vooroorlogse wijk de Bomenbuurt. Omdat de riolering er vanaf 2023 uitgaat, is dat dé kans voor een herinrichting van de wijk. Hiervoor is een project gestart waarbij de gemeente intensief samenwerkt met buren, ondernemers en verenigingen. Ik zet me in op communicatie/participatie gebied. 
Autodelen Gemeente Den Haag

Operatie Bomenbuurt in Den Haag.

Iedereen heeft te weinig ruimte in de vooroorlogse wijk de Bomenbuurt. Omdat de riolering er vanaf 2023 uitgaat, is dat dé kans voor een herinrichting van de wijk. Hiervoor is een project gestart waarbij de gemeente intensief samenwerkt met buren, lokale ondernemers en verenigingen. Ik zet me in op communicatie/participatie gebied. 

Doel.

Het doel is om bewoners de informeren, te activeren voor particpatie momenten en betrokken te houden. Dit pilotproject is gestart in oktober 2021 en loopt tot en met de zomer van 2022, waarna er mogelijk een verlenging van maanden tot jaren is.

Strategie

De participatie website van Operatie Bomenbuurt vormt de centrale plek voor het informeren, activeren en participeren. Diverse kanalen, zowel on- als offline, worden ingezet om bewoners naar de website te trekken, waarbij de nieuwsbrief het belangrijkste middel is. 

Uitvoering.

Eerst is de belangrijkste doelgroep in kaart gebracht, de story en tone of voice gemaakt. Daarna was ik intensief betrokken bij de huisstijl en realisatie van de website. Na de oplevering hiervan hou ik me voornamelijk bezig met de strategie en de realisatie van de on- en offline content.

Resultaat

Bewoners worden geïnformeerd, schrijven zich in voor de nieuwsbrief, raken steeds meer betrokken en doen mee met participatie momenten. Er zijn inmiddels diverse samenwerkingen met lokale ondernemers, bewoners en verenigingen. Het resultaat vraagt om een verlenging.

Doel.

Het doel is om bewoners de informeren, te activeren voor particpatie momenten en betrokken te houden. Dit pilotproject is gestart in oktober 2021 en loopt tot en met de zomer van 2022, waarna er mogelijk een verlenging van maanden tot jaren is.

Strategie

De participatie website van Operatie Bomenbuurt vormt de centrale plek voor het informeren, activeren en participeren. Diverse kanalen, zowel on- als offline, worden ingezet om bewoners naar de website te trekken, waarbij de nieuwsbrief het belangrijkste middel is. 

Uitvoering.

Eerst is de belangrijkste doelgroep in kaart gebracht, de story en tone of voice gemaakt. Daarna was ik intensief betrokken bij de huisstijl en realisatie van de website. Na de oplevering hiervan hou ik me voornamelijk bezig met de strategie en de realisatie van de on- en offline content.

Resultaat

Bewoners worden geïnformeerd, schrijven zich in voor de nieuwsbrief, raken steeds meer betrokken en doen mee met participatie momenten. Er zijn inmiddels diverse samenwerkingen met lokale ondernemers, bewoners en verenigingen. Het resultaat vraagt om een verlenging.